Wednesday 3 July 2013

doa nabi

Hadis riwayat Abu Musa Asyari ra. ia berkata, Nabi saw. selalu berdoa
dengan doa, Ya Allah! Ampunilah kesalahan dan kebodohanku, dan juga
sikapku yang berlebih-lebihan dalam segala urusanku. Engkau tentu
lebih tahu daripada aku. Ya Allah! Ampunilah kesungguhanku dan
kelakarku, ketidak sengajaanku dan kesengajaanku. Semua itu ada di
sisi-Mu. Ya Allah! Ampunilah dosa yang telah aku lakukan dan yang
belum aku lakukan yang aku lakukan secara sembunyi maupun yang aku
lakukan secara terang-terangan. Engkau tentu lebih tahu daripada aku.
Engkau-lah yang Terdahulu sekaligus yang Terakhir dan Engkau-lah yang
Maha Kuasa atas segala sesuatu (1559)

--

--
MisbaH
http://www.anandadarussalam.tk
http://nandang-misbah.blogspot.com

وَٱللَّهُ يَدۡعُوٓاْ إِلَىٰ دَارِ ٱلسَّلَـٰمِ وَيَہۡدِى مَن يَشَآءُ إِلَىٰ
صِرَٲطٍ۬ مُّسۡتَقِيم

Komentar
1 Komentar

1 komentar:

اللَّهُمَّ أَنْتَ رَبِّي لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ، خَلَقْتَنِي وَأَنَا عَبْدُكَ، وَأَنَا عَلَى عَهْدِكَ وَوَعْدِكَ مَا اسْتَطَعْتُ، أَعُوذُ بِكَ مِنْ شَرِّ مَا صَنَعْتُ، أَبُوءُ لَكَ بِنِعْمَتِكَ عَلَيَّ، وَأَبُوءُ بِذَنْبِي فَاغْفِر لِي فَإِنَّهُ لَا يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا أَنْتَ
Ya Allah, engkaulah Tuhanku, tidak ada Tuhan yang berhak disembah melainkan Engkau, Engkau telah menjadikanku dan aku adalah hambaMu dan aku di atas perintah dan perjanjianMu sekadar keupayaanku. Aku berlindung denganMu daripada segala kejahatan yang telah aku lakukan, aku mengakui nikmatMu ke atasku dan aku mengaku akan dosaku. Ampunilah dosaku, sesungguhnya tiada yang dapat mengampunkan segala dosa melainkan Engkau.(Sesiapa yang membacanya dengan penuh keyakinan ketika petang kemudia dia mati pada malamnya dia akan dapat masuk syurga. Demikian juga kalau dia membacanya pada waktu pagi.)

Post a Comment

.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More